بهار آنلاین
پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, :: 15:25 :: نويسنده : رضا و مینا

سلامت نیوز : خوراک های ویژه دارای ترکیبات فوق العاده می باشند که پوست را نرم و لطیف کرده و از آسیب های مرتبط با افزایش سن محافظت می کنند.

۱- توت فرنگی: این میوه دارای ویتامین c ضد پیری می باشد که میزان این ترکیب در توت فرنگی حتی بیشتر از مرکباتی مثل گریپ فروت و یا پرتقال می باشد. افرادی که ویتامین C به اندازه کافی مصرف می کنند کمتر دچار چین و چروک پوستی می شوند. ویتامین C علیه رادیکال های آزاد که باعث از بین رفتن کلاژن می شود ، عمل می کند. برای تاثیر بهتر این میوه می توانید ۱ تا ۲ بار در هفته از ماسک توت فرنگی استفاده کنید.

 

 





ادامه مطلب ...
پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, :: 15:21 :: نويسنده : رضا و مینا

پوست سیب موجب کاهش چاقی می‌شود


دانشمندان ماده‌ای طبیعی در پوست سیب مشاهده کرده‌اند که می‌تواند تا حدی در برابر چاقی و برخی از پیامدهای مضر آن حفاظت کند.

محققان دانشگاه آیووا در تحقیقاتی که در نشریه علمی پلوس وان منتشر شد به این نتیجه رسیده اند که ماده اسید اورسولیک موجود در پوست سیب ضمن افزایش میزان عضلات و چربی قهوه ای – دو بافتی که به کالری سوزی معروف هستند – موجب کاهش چاقی و پیامدهای مضر آن برای سلامت می‌شود.





ادامه مطلب ...
سه شنبه 27 تير 1391برچسب:, :: 19:34 :: نويسنده : رضا و مینا

سالها پیش , در کشور آلمان , زن و شوهری زندگی می کردند.آنها هیچ گاه صاحب فرزندی نمی شدند.یک روز که برای تفریح به اتفاق هم از شهر خارج شده و به جنگل رفته بودند , ببر کوچکی در جنگل , نظر آنها را به خود جلب کرد.مرد معتقد بود : نباید به آن بچه ببر نزدیک شد.به نظر او ببرمادر جایی در همان حوالی فرزندش را زیر نظر داشت.پس اگر احساس خطر می کرد به هر دوی آنها حمله می کرد و صدمه می زد.اما زن انگار هیچ یک از جملات همسرش را نمی شنید , خیلی سریع به سمت ببر رفت و بچه ببر را زیر پالتوی خود به آغوش کشید , دست همسرش را گرفت و گفت :عجله کن!ما باید همین الآن سوار اتوموبیلمان شویم و از اینجا برویم.آنها به آپارتمان خود باز گشتند و به این ترتیب ببر کوچک , عضوی از ا عضای این خانواده ی کوچک شد و آن دو با یک دنیا عشق و علاقه به ببر رسیدگی می کردند. سالها از پی هم گذشت و ببر کوچک در سایه ی مراقبت و محبت های آن زن و شوهر حالا تبدیل به ببر بالغی شده بود که با آن خانواده بسیار مانوس بود.در گذر ایام , مرد درگذشت و …

 





ادامه مطلب ...
سه شنبه 27 تير 1391برچسب:, :: 19:30 :: نويسنده : رضا و مینا

 

اگر دچار افسردگی می شوید شاید به دلیل کمبود این ویتامین باشد، توصیه می کنیم از این ویتامین مصرف کنید …

محمد جواد حسین زاده افزود: کمبود ویتامین ‌C، منیزیم، کلسیم، روی، آهن، منگنز و پتاسیم موجب افسردگی می‌شود.
وی گفت: استرس، بارداری و شیردهی و مصرف آسپرین موجب کمبود این ویتامین C می‌شود.
این متخصص تغذیه افزود: افسردگی نقش مهمی در تغییر اشتهای افراد دارد. برخی از افراد افسرده دچار اضافه وزن می‌شود و در برخی از افراد دیگر موجب کاهش وزن می‌شود.
حسین زاده گفت: مصرف غذاهای متعادل و متنوع به همراه ورزش کردن، در تسریع بهبودی بیماری افسردگی نقش اساسی دارند.
وی افزود: سروتونین یک ماده شیمیایی در مغز است که بر حالت روانی و وضعیت فرد اثر می‌گذارد. خوشحالی افراد موجب فعال شدن سروتونین در مغز می‌شود و به همین خاطر افراد افسرده مغز آنها سروتونین کمی دارد. مصرف کربوهیدرات‌ها نیز موجب افزایش سروتونین در مغز می‌شود.
این متخصص تغذیه اضافه کرد: مصرف چربی‌های غیر اشباع (مانند امگا ۳ موجود در ماهی‌ها) در رابطه با سلامت روح و روان و جلوگیری از افسردگی بسیار مهم است.

حسین زاده گفت: مصرف امگا ۳ به بهبود افسردگی کمک می‌کند و بهترین منبع امگا ۳ در کپسول‌های روغن ماهی وجود دارد.
وی افزود: خواب کافی و راحت برای افزایش سلامت بسیار مهم است و کافئین از مواد غذایی بی‌خواب کننده است و باید توجه داشت که بی‌خوابی موجب بروز افسردگی و عصبانیت می‌شود.

یک متخصص تغذیه گفت: کمبود ویتامین ‌C، منیزیم، کلسیم و پتاسیم موجب بروز افسردگی می‌شود و مصرف میوه و سبزی از بروز افسردگی پیشگیری می‌کند.

 



سه شنبه 27 تير 1391برچسب:, :: 19:24 :: نويسنده : رضا و مینا

زمانی که آن دو همدیگر را در حیاط دانشگاه دیدند هیچ وقت فکر نمی‌کردند که در یک مراسم جمعی با دیگر هم کلاسی‌هایشان بر سر یک سفره عقد بنشینند و به طور نمادین پیمان زناشویی ببندند.

 


 

ازدواج

 

ازدواج‌های دانشجویی چند سالی است که در جهت تبلیغ ساده زیستی و ترویج فرهنگ ازدواج در دانشگاه های مختلف اعم از آزاد و دولتی رواج یافته است. اما آیا می‌توان گفت برگزاری این گونه جشن‌ها به ترغیب جوانان به امر ازدواج علی رغم تمامی مشکلات موجود، بیانجامد یا خیر؟

تصمیم به ازدواج را می‌توان مهم‌ترین تصمیم زندگی هر فرد برشمرد، تصمیمی که نه می‌توان، برخوردی احساسی و مقطعی با آن داشت و نه می‌توان از موانع کوچک و یا کم ارزش‌تر از ازدواج، سدی بزرگ در برابر زندگی زناشویی ساخت.

دوران دانشجویی بهترین زمان برای ازدواج است و علاوه بر کاهش سن ازدواج تأثیر عمده ای بر تمرکز احساسات فرد و آرامش درونی دارد.

آمار طلاق در زوج‌های دانشجو نشان می‌دهد که چون ازدواج دانشجویی در یک محیط نخبگی با شناخت خوب و آگاهانه و در یک مقطع سنی مناسب صورت می‌گیرد، پایدارتر است؛ و نیاز است که مسئولان امر در این زمینه با ارائه برنامه های راهبردی و ترویج این نوع ازدواج در قالب ازدواج‌های آسان تلاش بیشتری داشته باشند.





ادامه مطلب ...
ورود اعضاء
    ورود اعضا:
پيوندها
آمار بازدید