بهار آنلاین
سه شنبه 3 مرداد 1391برچسب:, :: 21:52 :: نويسنده : رضا و مینا
 

توصیه به زوج های جوان این است که زیاد سخت نگیرید . هیچ گاه به خود اجازه ندهید که فکر طلاق به ذهنتان خطور کند. حتی در بحرانی ترین لحظات زندگی و در اوج کشمکش ها و اختلاف های زناشویی، طلاق تنها راه حل نیست. مطمئن باشید که پس از طلاق مشکلات و سختی های زیادی انتظارتان را می کشد.





ادامه مطلب ...
دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:, :: 19:29 :: نويسنده : رضا و مینا

در اسلام توصیه شده افراد تظاهر به روزه کنند و به صورت پنهانی روزه بخورند زیرا همین تظاهر به روزه خواری موجب از بین رفتن قبح روزه خواری در سطح جامعه می‌شود.


 

روزه خواری

 

مردم جامعه ما مردمی دیندار و متعهد هستند و همواره در تمامی صحنه‌های دینی و انقلابی حضور داشته‌اند. در ماه مبارک رمضان این حضور بیشتر و پررنگ تر از سایر ماههاست. زیرا در این ماه خود را مهمان خدا می‌دانند و به دلیل روزه داری خود را مقید به رعایت بسیاری از مسایل و احکام دینی می‌کنند. افزایش توجه به خدا و روی آوردن مردم به اعمال عبادی بیشتر در ماه مبارک رمضان به خودی خود موجب رشد و تقویت جامعه دینی و توسعه فرهنگ رمضانی خواهد شد.





ادامه مطلب ...
یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, :: 22:48 :: نويسنده : رضا و مینا

در هر لحظه از روز، شما فقط یک انتخاب دارید. بخندید یا گریه کنید. زندگی خیلی کوتاه‌تر از این حرف‌هاست که بخواهید آن را با گریه به پایان برسانید. حیف به خدا !

بخندید وقتی دنیا میخواهد گریه کنید‍!

 

در حقیقت زندگی همه‌ی اینهاست. متاسفانه واقعیتی که هست، زندگی می‌تواند لحظه به لحظه خرد کننده‌تر از آنی باشد که در موردش می‌گویند. اغلب اوقات این روزها خیلی عادی است اگر بخواهید گریه کنید!

زندگی روزانه ما سرشار از فراز و نشیب‌هایی است كه موجب نوسان روحیه ما می‌شود.رویدادها زمانی ما راغمگین و ناراحت كرده و گاهی باعث شادی مامی‌گردد. ابراهام لینكلن گفته است : اغلب مردم تقریبا به همان اندازه‌ای شاد هستند كه انتظارش را دارند. در واقع آنچه كه در زندگی مارخ می‌دهد آنقدر‌ها تعیین كننده شادی ما نیست بلكه بیشتر نوع واكنش ما به رخدادهاست كه نقش تعیین كننده دارد.

وقتی برای تغییر وضعیت آماده هستید راه هایی جلوی پای شما هست. راه هایی برای اینکه بخندید وقتی دنیا میخواهد که گریه کنید!

 

 

.

.

با تشکر از سایت تبیان





ادامه مطلب ...

 

قرآن ! من شرمنده توام
قرآن ! من شرمنده توام اگر از تو آواز مرگی ساخته ام که هر وقت در کوچه

مان آوازت بلند میشود
همه از هم میپرسند ” چه کس مرده است؟ ” چه غفلت بزرگی که می پنداریم خدا
ترا برای مردگان ما نازل کرده است .
قرآن ! من شرمنده توام اگر ترا از یک نسخه عملی به یک افسانه موزه نشین
مبدل کرده ام .
 





ادامه مطلب ...
پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, :: 22:48 :: نويسنده : رضا و مینا

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر تمام مسلمانان جهان مبارک باد

روزه از نظر بهداشت جسم و سلامت ‏بدن و ابعاد دیگر داراى فواید فراوانى است، روزه در سلامت معده و پاكسازى آن از انواع غذاها كه موجب انواع بیمارى‏هاست اثرات فوق العاده‏اى دارد.

 

مركز بیماری‌ها معده است

پیامبر خدا فرمود: «المعدة بیت كل داء، و الحمئة راس كل دواء.» (1)

معده مركز و خانه هر دردى است، و پرهیز و اجتناب (از غذاهاى نامناسب و زیاد خورى) اساس و راس هر داروى شفابخش است.





ادامه مطلب ...

شبکه یک:                                                                                                 

راز پنهان

فرامرز احصایی 35 ساله بر اثر تصادف به کما می رود وقتی به هوش می آید، هیچ چیز را به یاد نمی آورد . او مانند کودکی تازه به دنیا آمده ، گذشته ای دارد که هر چند آن را به خاطر نمی آورد ، اما دیگران آن گذشته را می دانند و فراموش نکرده اند. فرامرز هر چند اعضای خانواده اش را به خاطر نمی آورد اما سعی در آغاز زندگی جدیدی دارد اما...

زمان پخش : ماه رمضان هر شب ساعت 22:30

شبکه دو:                                                                                               

چمدان

داستان چمداني است كه در تهران گم مي شود و دست به دست مي چرخد درب چمدان باز نمي شود و هر كس درباره آن نظري دارد. هركس فكر مي كند آرزوهاي او در اين چمدان دربسته است. چمدان وارد خانواده هاي مختلفي مي شود و و هر کدام از افراد با آن ماجرایی دارند.

زمان پخش : ماه رمضان هر شب ساعت 23:45





ادامه مطلب ...
پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, :: 15:30 :: نويسنده : رضا و مینا

رابطه روز تولد و شخصیت شماروان شناسان شخصیتی براین عقیده اند که شماره تولد، شما را از آن چیزی که می خواهید باشید دور نمی کند، بلکه مانند رنگی است که نوع آن و زیبایی اش برای افراد مختلف متفاوت است. به مثال زیر توجه کنید

فرض می کنیم که شما متولد ۸ مهر ۱۳۵۵ هستید.مهر ماه هفتم (۷) سال است پس :

۲ = ۱+۱ = ۱۱ = ۰+۷+۳+۱ = ۱۳۷۰ = ۱۳۵۵+۷+۸
شماره تولد ۲ است و اکنون می توانید آنچه راکه مربوط به این شماره است با خود مطابقت دهید .
تفسیر اعداد :





ادامه مطلب ...
سه شنبه 27 تير 1391برچسب:, :: 19:34 :: نويسنده : رضا و مینا

سالها پیش , در کشور آلمان , زن و شوهری زندگی می کردند.آنها هیچ گاه صاحب فرزندی نمی شدند.یک روز که برای تفریح به اتفاق هم از شهر خارج شده و به جنگل رفته بودند , ببر کوچکی در جنگل , نظر آنها را به خود جلب کرد.مرد معتقد بود : نباید به آن بچه ببر نزدیک شد.به نظر او ببرمادر جایی در همان حوالی فرزندش را زیر نظر داشت.پس اگر احساس خطر می کرد به هر دوی آنها حمله می کرد و صدمه می زد.اما زن انگار هیچ یک از جملات همسرش را نمی شنید , خیلی سریع به سمت ببر رفت و بچه ببر را زیر پالتوی خود به آغوش کشید , دست همسرش را گرفت و گفت :عجله کن!ما باید همین الآن سوار اتوموبیلمان شویم و از اینجا برویم.آنها به آپارتمان خود باز گشتند و به این ترتیب ببر کوچک , عضوی از ا عضای این خانواده ی کوچک شد و آن دو با یک دنیا عشق و علاقه به ببر رسیدگی می کردند. سالها از پی هم گذشت و ببر کوچک در سایه ی مراقبت و محبت های آن زن و شوهر حالا تبدیل به ببر بالغی شده بود که با آن خانواده بسیار مانوس بود.در گذر ایام , مرد درگذشت و …

 





ادامه مطلب ...
سه شنبه 27 تير 1391برچسب:, :: 19:24 :: نويسنده : رضا و مینا

زمانی که آن دو همدیگر را در حیاط دانشگاه دیدند هیچ وقت فکر نمی‌کردند که در یک مراسم جمعی با دیگر هم کلاسی‌هایشان بر سر یک سفره عقد بنشینند و به طور نمادین پیمان زناشویی ببندند.

 


 

ازدواج

 

ازدواج‌های دانشجویی چند سالی است که در جهت تبلیغ ساده زیستی و ترویج فرهنگ ازدواج در دانشگاه های مختلف اعم از آزاد و دولتی رواج یافته است. اما آیا می‌توان گفت برگزاری این گونه جشن‌ها به ترغیب جوانان به امر ازدواج علی رغم تمامی مشکلات موجود، بیانجامد یا خیر؟

تصمیم به ازدواج را می‌توان مهم‌ترین تصمیم زندگی هر فرد برشمرد، تصمیمی که نه می‌توان، برخوردی احساسی و مقطعی با آن داشت و نه می‌توان از موانع کوچک و یا کم ارزش‌تر از ازدواج، سدی بزرگ در برابر زندگی زناشویی ساخت.

دوران دانشجویی بهترین زمان برای ازدواج است و علاوه بر کاهش سن ازدواج تأثیر عمده ای بر تمرکز احساسات فرد و آرامش درونی دارد.

آمار طلاق در زوج‌های دانشجو نشان می‌دهد که چون ازدواج دانشجویی در یک محیط نخبگی با شناخت خوب و آگاهانه و در یک مقطع سنی مناسب صورت می‌گیرد، پایدارتر است؛ و نیاز است که مسئولان امر در این زمینه با ارائه برنامه های راهبردی و ترویج این نوع ازدواج در قالب ازدواج‌های آسان تلاش بیشتری داشته باشند.





ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
ورود اعضاء
    ورود اعضا:
پيوندها
آمار بازدید